woensdag 26 maart 2014

Feelgood-boek!

Het moeten niet altijd naaiwerkjes zijn die ik hier deel! 
Het was alweer een tijdje geleden dat ik nog een leuk boek had gelezen. Maar na een bezoekje aan de splinternieuwe bib hier bij ons (5-tal verdiepingen, zelf inscannen, zelf boete betalen aan een automaat en noem maar op van technische snufjes), vond ik bij de nieuwste aanwinsten het boek
 "VRIENDINNEN VOOR ALTIJD".
Het is geschreven door de Zweedse schrijfster Asa Hellberg.
Nu had ik al wat boeken gelezen van Zweedse auteurs, maar dat waren meestal thrillers. Een Zweedse roman was hier nog niet aan de beurt geweest!
Ik heb het boek verslonden! Het is een heel makkelijk boek om te lezen, maar het was ook echt leuk. Zo'n boek waarbij je weinig moet nadenken en waarbij je je volledig kan inleven in de situaties die de hoofdpersonages beleven!
En wat nog beter is... ik heb net ontdekt dat er een vervolg op bestaat! "Sonja's geheim". 

Korte inhoud van het boek (volgens de flap):
Als Sonja onverwacht overlijdt, ontdekken haar drie beste vriendinnen Susanne, Rebecka en Maggan dat ze Sonja lang niet zo goed kenden als ze dachten. Sonja laat héél erg veel geld voor ze achter, maar ze krijgen het pas als ze de opdrachten uitvoeren die Sonja voor hen heeft bedacht. Sonja heeft namelijk grootse plannen voor de drie vriendinnen. Hun leven wordt helemaal op zijn kop gezet: Rebecka wordt naar Mallorca gestuurd om met een Zweedse architect een huis in te ­richten, Maggan naar Parijs om een boek te schrijven en Susanne zal in London een hotel gaan runnen. Zal het de vriendinnen lukken om door Sonja’s plannen weer te gaan genieten van het leven en hun grote liefde te vinden?

foto van dizzie.nl


4 opmerkingen:

  1. het was een geweldig boek alleen het vervolg is dat nederlands?ik kan het namelijk niet vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het was een geweldig boek alleen het vervolg is dat nederlands?ik kan het namelijk niet vinden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook ik heb het nog steeds niet gevonden in het Nederlands maar ik blijf zoeken :-) mijn Zweeds is niet goed genoeg

      Verwijderen