donderdag 13 maart 2014

Vlaggenlijnen

Ik ben bezig met een projectje... 't Is te zeggen: ik wil de kinderkamers wat opvrolijken. Na bijna 7 en 5 jaar is het wel leuk om een aantal accessoires toe te voegen aan de slaapkamers van de meisjes.
En natuurlijk mogen ook enkele zaken weg uit de kamers.
De inspiratie vond ik bij VINK die met babymatrasjes een leuke zithoek maakte in de kamer van haar dochter.
Tiens, dacht ik, zo'n babymatras staat hier ook nog opgeborgen. Tijd om die boven te halen.

Maar voor ik aan dat grote werk begin... besloot ik eerst iets kleiners te maken. En met een zieke dochter (gelukkig maar 1 dagje in de voorbije krokusvakantie) zijn we aan vlaggenlijnen begonnen om de kamers op te vrolijken.
Lily's kamer heeft vooral roze tinten en die van Noor blauw.
Samen gingen we aan de slag: driehoek uit karton knippen, overtekenen op de stof (restjes die de mama nog liggen had van vorige maaksels) en dan met de lockmachine aan elkaar hangen.
SUPERLEUK vonden de meiden dit! Zelf aan die grote machine mogen naaien!!!
En dit allemaal volgens de uitleg die mijn lieve collega hier postte op haar blog!

Op de foto was het nog "work-in-progress", maar weldra komt dan een foto met de iets leuker aangeklede kamers... Geduld... want er is nog werk aan de winkel!





1 opmerking:

  1. Leuk idee! Die matras heb ik ook gezien, ideaal om er een stevig Ikea-stofje rond te doen!

    BeantwoordenVerwijderen