zondag 22 juni 2014

De eerste keer!

Goh, hoeveel tijdschriften zou ik al niet aangeschaft hebben?? Burda easy, burda style, knip, knippie, La Maison Victor, Ottobre, ...
Niets is mij nog onbekend!
Maar nog nooit durfde ik het aan om iets te maken uit één van die boekjes!
Altijd veilig spelen en iets maken met superveel uitleg, een goede tutorial en liefst met veel stappenplanfoto's.

Maar zondag was het zover! Geen plannen met manlief en kinderen... Gewoon een hele namiddag thuis. Iets wat mij al in maanden niet is overkomen!
De namiddag werd voor mij al vlug omgedoopt tot naainamiddag!
En aangezien ik toch meerdere uren ter beschikking had, wou ik mezelf uitdagen en iets maken uit een tijdschrift (zonder veel uitleg, zonder mooie stappenplanfoto's). Voor alles een eerste keer!!!

We kozen iets makkelijks. Zoiets met 1 bolletje moeilijkheidsgraad. Wat ben ik blij dat ik iets makkelijks heb genomen! Naar mijn gevoel mocht daar gerust nog een bolletje of 2 bijstaan bij die leuke 'overall' of 'jumpsuit' zoals kleine zus het noemt!
Zeker een volledig uur heb ik het internet afgeschuimd op zoek naar stappenplannen om een 'tunnel' te maken voor het touw!

Ettelijke uren later rolde dit exemplaar vanonder mijn naaimachine.
En ik was tevreden. Het is zeker draagbaar en ik ben o zo content dat ik het aangedurfd heb.

Die eerste keer was wat moeilijk, maar er zullen nog tijdschriftcreaties volgen... met 1 bolletje!





10 opmerkingen:

  1. Heel mooi Annelies! Heb ook jumpsuit-plannen, stof ligt klaar, alleen de tijd ontbreekt nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt.Op naar het volgende project...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap!

    Steentje
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ge wordt de nieuwe Emma & Mona :)
    Ze straalt!

    Wat ligt er nu (behalve een vinger met naald) onder je naaimachine?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel te weinig ligt er onder mijn naaimachine!!!! Na de 20 kussentjes ligt er nu een wikkeldeken (vlinderdeken uit SVDHZ) voor mijn metekindje te wachten om afgewerkt te geraken! Enkel nog doorstikken en velcro erop, maar het komt er niet van! En jij?? Ben zooooo benieuwd naar je manteltje!!!

    BeantwoordenVerwijderen